Dopravcom po schválení minimálnej mzdy v niektorých európskych krajinách hrozí ďalšia pohroma. Tou by mala byť smernica o vysielaní pracovníkov do zahraničia. Prijatie smernice v podobe, ktorú navrhujú niektoré štáty, môže v budúcnosti negatívne ovplyvniť podnikanie v doprave.
Sektor cestnej dopravy je mimoriadne konkurenčným prostredím, kde je enormný tlak na ceny a na nákladovú efektívnosť, najmä čo sa týka medzinárodných tendrov. Pre mnohých dopravcov môžu byť nové podmienky na trhu likvidačné, pretože zvýšené náklady nedokážu pokryť. Mnohí preto uvažujú nad presunom svojho podnikania, resp. registrácie svojich firiem mimo územia Slovenskej republiky, čo môže mať silne negatívny vplyv na slovenský štátny rozpočtu.
Riešením tejto situácie môže byť vyňatie sektoru dopravy spod právnej pôsobnosti Smernice o vysielaní pracovníkov. V tejto situácii ale dopravcovia potrebujú účinnú pomoc od vlády. Tá na rozdiel od českej či maďarskej vlády nerobí pre dopravcov takmer nič.