Prístavy a intermodálne terminály patria medzi najdôležitejšie prepravné uzly sveta. Každý deň cez ne prechádza množstvo nákladu. Na prepravu takýchto extrémnych záťaží sa využíva široká paleta rozličných vozidiel. Continental Commercial Specialty Tires (CST) rozširuje svoje portfólio terminálových pneumatík, aby mohla svojim zákazníkom v tomto odvetví slúžiť ešte lepšie a poskytovať im podporu v podobe silného partnera: TractorMaster v novej veľkosti 280/75 R 22.5 vychádza z výrobnej linky v malajskom meste Petaling Jaya od apríla.
Vďaka nízkemu priemeru pneumatiky nová veľkosť optimálne vyhovuje užším ráfom veľkostí 7.5/8.25–22.5. „S potešením sme zahájili výrobu modelu TractorMaster v novej veľkosti. Novú veľkosť pneumatiky sme vyvíjali počas posledných mesiacov v úzkej spolupráci s našimi zákazníkmi v prístavoch,“ hovorí Julian Alexander, manažér produktovej línie pre narábanie s materiálmi v divízii Commercial Specialty Tires koncernu Continental. „Pneumatiky menších veľkostí sú ideálne pre terminálové ťahače a ťahače typu RORO, ktoré sa využívajú hlavne vo veľkých prístavoch. Nám sa podarilo objaviť takúto potrebu.“
TractorMaster: odolná konštrukcia s dlhou životnosťou
V prístave a intermodálnom terminále neprejde toľko kilometrov ako terminálový ťahač žiadne iné vozidlo. Hlavne vo veľkých prístavoch často potrebujú jazdiť na dlhších trasách medzi loďami a priestormi na skladovanie kontajnerov a popri tom narábať s ťažkým prevážaným nákladom. Časté zrýchľovanie a spomaľovanie vedie k rýchlemu opotrebovaniu. Pneumatiky na ťahačoch typu RORO sú zároveň vystavené obrovskej záťaži. Tieto vozidlá slúžia na prepravu naplnených prívesov na lode typu RORO po špeciálnych rampách. Preto musia mať ich pneumatiky ohromnú nosnú kapacitu, trvácnosť a odolnosť voči defektom spôsobeným voľnými kovovými alebo drevenými predmetmi, napríklad kotviacimi úchytmi typu twist lock. Model TractorMaster spĺňa tieto požiadavky vďaka svojej robustnosti a špeciálnemu dizajnu.
Nový rozmer 280/75 R 22.5 je špeciálne určený na prepravu kontajnerov a pre ťahače typu RORO. Okrem toho má model TractorMaster využitie aj mimo prístav: táto pneumatika sa využíva aj na obslužných ťahačoch a valníkoch s kontajnermi napríklad pri dvíhaní a presúvaní kontajnerov a prívesoch v centrálnych skladoch a distribučných centrách, kontajnerových termináloch a na letiskách.
Jednou z jedinečných vlastností tejto pneumatiky je 31 mm hĺbka dezénu. Ten ju robí nielen obzvlášť robustnou, ale zároveň zvyšuje jej životnosť. Vďaka vyššiemu uhlu drážok je pre kamene ťažšie uviaznuť v dezéne behúňa a poškodiť kostru. Zosilnená konštrukcia pätky zaručuje vysokú nosnú kapacitu pneumatiky, ktorá jej umožňuje bez námahy prepravovať ťažké bremená. Dizajn dezénu modelu TractorMaster s uzavretým ramenom behúňa a troma dôkladne prepojenými rebrami je prísľubom plynulého chodu motora a ideálnej trakcie.
Model TractorMaster v novej veľkosti 280/75 R 22.5 je k dispozícii na objednávku. Dostupný je popri modeloch TractorMaster 310/80 R 22.5 a TerminalTransport 300/80 R 22.5.
Tieto pneumatiky pochádzajú z výrobne pneumatík Continental nachádzajúcej sa v malajskom meste Petaling Jaya, kde je výrobňa OTR (terénnych) pneumatík na priemyselné použitie.