GeoPost pokračuje v raste, keď oznamuje tržby 6,2 miliárd €, čo predstavuje zvýšenie o 8,6 % (až 9.3 % na porovnateľnom základe). Tento výkon bol v porovnaní s rokom 2015 podporovaný zvýšením objemu (až 9,4 %), keďže celkové množstvo balíkov doručených po celom svete dosiahlo 1,1 miliardy.
Vďaka výsledkom silného rastu si GeoPost prostredníctvom svojej medzinárodnej siete DPDGroup upevnil 2. miesto na európskom trhu CEP (Courier Express Parcel):
• Významnou prítomnosťou na všetkých kľúčových trhoch Európy, keď skupina DPDgroup vykázala silnú predajnú výkonnosť, a to najmä v Spojenom kráľovstve (až 13,2 %), Francúzsku (až 10,8 %), Španielsku (až 10 %), v krajinách Beneluxu (až 9,2 %), Nemecku (až 7,8 %) a Poľsku1 (až 7,2 %).
• S nárastom objemu o 21,8 % je DPDgroup aj naďalej najdynamickejším európskym hráčom, pokiaľ ide o rast činnosti BtoC; v dôsledku toho viac ako 36 % objemov skupiny DPDgroup pochádza teraz z BtoC.
• Ďalším faktorom rastu v prospech DPDgroup je zvýšenie vnútroeurópskych objemov o 13,1 %, pričom si skupina udržuje svoju pozíciu jednotky v tomto segmente vďaka najväčšej európskej cestnej sieti doručovania.
Spoločnosť pokračovala v roku 2016 vo svojej stratégii vonkajšieho rastu veľkým množstvom investícií:
• V januári 2016 akvizíciou ešte nevlastneného 50 % podielu v spoločnosti DPD Rusko, ktorá pôsobí v Rusku, Kazachstane a Bielorusku;
• V marci 2016 akvizícia ešte nevlastneného 40 % podielu britského prevádzkovateľa wnDirect, ktorý sa špecializuje na podporu prevádzkovateľov elektronického obchodu v ich medzinárodnom raste.
• V júli 2016 100 % firmy Biologistic – jedného z hlavných hráčov v preprave zdravotníckych a farmaceutických prípravkov v podmienkach s regulovanou teplotou vo Francúzsku;
• V októbri 2016 100 % firmy DPD Zeitfracht, vlastní teda 100 % DPD franšízovej siete v Nemecku ku koncu roka 2016;
• V decembri 2016 akvizícia 60 % v JadLogu – dvojke na trhu expresných zásielok v Brazílii;
• Akvizícia v januári 2017 – GeoPost získal menšinový podiel 37,5% BRT, vedúceho hráča na talianskom trhu expresných zásielok.
GeoPost si tiež kladie za cieľ pokračovať vo svojom rozvoji v Rusku a v decembri 2016 požiadal ruské orgány pre hospodársku súťaž o povolenie fúzie svojej dcérskej spoločnosti DPD Rusko a SPSR Express.
Každý druhý Európan už uskutočnil on-line obchod na zahraničnej webovej stránke. Z toho 69 % nakupovalo na zahraničnej webovej stránke lokalizovanej v Európe (33 % v Spojenom kráľovstve, 39 % v susedných krajinách) a 66 % na stránke lokalizovanej mimo Európy (40 % v Číne a 34 % v USA).
Okrem toho, že sa DPDgroup stala jednotkou v cestnej preprave v Európe, vyvinula aj ďalšie unikátne a plynulé služby v rámci svojej siete:
– Pickup: sieť viac ako 28 000 „parcel shopov“ 23 krajinách. „Parcel shopy“ si upevňujú pozíciu v priazni zákazníkov prevádzkovateľov elektronického obchodu v Európe. Pre 16 % z nich ide o druhú najobľúbenejšiu možnosť doručenia, pričom 52 % uviedlo, že ju využijú aj v budúcnosti, čo predstavuje významný rastový potenciál.
– Predict: so svojou prítomnosťou v 20 krajinách je Predict unikátnou interaktívnou doručovacou službou, ktorá garantuje doručenie domov v rámci 1-hodinového časového rozpätia. Predict ponúka aj možnosť presunúť doručenie na iný deň alebo na iné miesto: na inú adresu, k susedovi alebo do miesta Pickup podľa výberu.