Motoristov i obyvateľov obcí v blízkosti Bratislavy potešila februárová správa o výbere staviteľa obchvatu hlavného mesta. Vydýchli si aj starostovia obcí, ktoré denne zažívali nekonečné kolóny áut. Všetko vypadalo takmer idylicky. Dokonca aj cena stavby. Zmluvu s víťazným stavebným konzorciom mal dosluhujúci minister dopravy Ján Počiatek podpísať do parlamentých volieb, aby sa na jar už mohlo stavať. Nestalo sa tak, a vlastne nikto nevie prečo.
Tým sa všetko skomplikovalo. Slovensko zažilo parlamentné voľby, koaličné rokovania a vyjednávanie o postoch v exekutíve. Máme nového ministra dopravy, ktorý síce nie je odborníkom na dopravu, ale potrebu obchvatu si uvedomuje. A nielen preto, že denne do Bratislavy dochádza autom. Jedným z jeho prvých krokov tak bolo zostavenie expertného tímu, ktorý má tento projekt posúdiť. Nejde predsa o fazuľky, ale o dve miliardy z vreciek daňových poplatníkov. Ktorým v tejto chvíli ostáva len dúfať, že experti nebudú projekt posudzovať pridlho a s výstavbou sa začne. Na jar to už však nebude.