„Územie sa nachádza v priamom susedstve s automobilkou a ďaleko od existujúcich obytných zón. To ho predurčuje k využitiu na výstavbu dodávateľského parku,“ hovorí Michal Smolec, projektový manažér projektu CENTROP. Lokalita je silnou stránkou projektu. Vyznačuje sa dobrou dopravnou dostupnosťou. „Blízkosť dodávateľov k výrobnému závodu by významne skrátila čas dodávok, eliminovala ťažkú koncentrovanú dopravu na diaľnici a priľahlých cestách a s tým spojenú tvorbu emisií CO2,“ dodáva Michal Smolec.
Vhodnosť priemyselnej výroby potvrdila aj urbanistická štúdia územia, ktorú vypracovalo architektonické štúdio Compass. Podľa architekta Juraja Benetina, spoluautora urbanistickej štúdie, patrí územie severozápadného rozvojového pólu vďaka vybudovanej infraštruktúre medzi miesta s najväčším urbanistickým potenciálom: „Bratislava sa týmto smerom rozvíjala trochu v nerovnováhe aj čo sa týka funkcií. V tomto póle naďalej dominuje bývanie. Je však dôležité, aby sa tu posilňovali aj ďalšie mestské funkcie, akými sú služby verejnosti, obchod, administratíva či ľahký priemysel, ktoré spoločne vygenerujú nové pracovné miesta.“
Podľa autorov urbanistickej štúdie je predmetné územie s rozlohou 70 ha v tesnej blízkosti automobilového závodu vhodné svojím umiestnením na výstavbu dodávateľského parku. Upozorňujú však, že treba dobre premyslieť, aký druh zástavby vznikne ďalej na tomto území. „Vzhľadom na prítomnosť závodu automobilky je zrejmé, že treba nájsť kompromis medzi priemyselnou zónou, kde by mohli vzniknúť nové pracovné miesta a tým, čo uvidia návštevníci prichádzajúci z diaľnice D2 ako prvé,“ dopĺňa Juraj Benetin.
Authorization