Udelenie hlavnej ceny potvrdzuje nový trend, kedy elektronizácia obchodných a logistických dokladov nachádza uplatnenie v nových oblastiach obchodu, ako sú práve e-shopy. Zavádzanie elektronickej výmeny dokladov u Alzy v tomto roku pokrylo faktúry (INVOIC), objednávky (ORDERS) a elektronickú obdobu papierového dodacieho listu – avíza dodávok (DESADV). V prvej fáze projektu, ktorá trvala necelé dva mesiace, sa podarilo prostredníctvom riešenia ORION EDI od CCV Informační systémy previesť polovicu dokladov z papierového do elektronického formátu v podobe štruktúrovaných dát.
„Automatizácia výmeny obchodných dokladov prostredníctvom EDI sa pre nás stala takmer nutnosťou. Máme niekoľko stoviek dodávateľov, preto veľmi vítame bezchybnosť a rýchlosť, ktorú prináša štruktúrovaná výmena dát realizovaná napriamo medzi jednotlivými podnikovými systémami. Spočiatku sme vnímali ako najzaujímavejšie rozvíjať správu DESADV, ale teraz by som vyzdvihol najmä dopady na samotnú automatizáciu spracovania faktúr. To všetko pri súčasnej redukcii nákladov, ktoré sú s týmito procesmi spojené, „ ovorí Rudolf Žůrek, riaditeľ logistiky Alza.cz.
Ďalším oceneným sa stala spoločnosť DATART, ktorá realizovala projekt zavedenia elektronickej výmeny dát s využitím štandardu EDI a dôveryhodnú archiváciou daňových dokladov, vedúci k efektívnejšiemu spracovaniu a zlepšeniu objednávkového servisu pre dodávateľa. Projekt prebiehal od konca minulého roka zavádzaním EDI správ objednávka (ORDERS), faktúra (INVOIC), obchodná námietka (COMDIS) a príslušných potvrdzujúcich dokladov. Už počas prvých mesiacov bolo do projektu zapojených viac ako 30 % dodávateľov, čo predstavuje vyše 60 % zasielaných dokladov, ktoré boli prevedené do podoby štruktúrovaných elektronických dokladov. Od júna potom prebieha zapájanie dodávateľov pre slovenskú časť tejto siete predajní s elektrospotrebičmi.
Medzi tri najlepšie sa zaradila aj spoločnosť Unilever za projekt nasadenia služby ORION Inventory Report s využitím štandardnej EDI správy INVRPT pre vyšší prehľad o stave zásob dodávaného sortimentu na skladoch odberateľov. Jej prostredníctvom tak môže Unilever ľahko zistiť, koľko tovaru sa na predajniach odberateľov za dané obdobie predalo a akým spôsobom sa vyvíjajú jeho zásoby na stovkách odberných miest. To dáva príležitosť na základe analýz presne zhodnotiť, ako si viedli konkrétne predajné akcie či promoakcie a prípadne ich tiež porovnať s predajom za iné obdobie a taktiež včas pripraviť dodávku nového tovaru.
Slávnostné vyhlásenie výsledkov EDI projekt roka 2015 prebehlo v podvečer 26. novembra 2015 v spoločenských priestoroch hotela Duo v Prahe. Mediálnymi partnermi súťaže EDI projekt roka, vyhlasovanej každoročne odborným portálom EdiZone.cz, sú časopisy Systémy logistiky a Zboží a prodej vydavateľstva ATOZ.