Novo vyvinutá vzorka behúňa je v prípade každého modelu prispôsobená rôznym typom prostredia od mäkkej, bahnistej pôdy až po pevný terén. Oba typy bez ohľadu na podmienky použitia ponúkajú excelentnú trakciu a vysokú odolnosť proti prerezaniu. Uvedením nových pneumatík segmentu OTR Continental CST rozširuje komplexné portfólio špeciálnych pneumatík a podčiarkuje svoje obchodné ambície v stavebnom priemysle. „Conti EM-Master E3/L3 a E4/L4, rovnako ako Conti RDT-Master E4 sú ďalším úspešným výsledkom nášho záväzku vytvárať presne cielené riešenia,“ povedal Christian Luther, manažér produktového radu Earthmover Tires v Continental CST. „Vzhľadom na našu expanzívnu stratégiu 2025 chceme v priebehu nadchádzajúcich rokov naďalej rozširovať a optimalizovať produktový rad aj portfólio služieb pre stavebníctvo či banský priemysel.“ Prvé pneumatiky budú k dispozícii na konci roka 2015. Ďalšie rozmery a typy plášťov sú naplánované na rok 2016 a nasledujúce roky.
Conti EM-Master: excelentné samočistiace schopnosti
Pneumatiky Conti EM-Master sú k dispozícii v dvoch prevedeniach a každé z nich sa perfektne hodí pre špecifické požiadavky OTR použitia či už na bahnistej pôde alebo v kamenistom teréne. Obutie Conti EM-Master E3/L3 je vhodné pre bahnisté a mäkké podložie, zatiaľ čo Conti EM-Master E4/L4 predstavuje skvelú voľbu pre použitie na šotoline či kameňoch. Dôvodom je rozdielny dezén oboch typov pneumatík. Conti EM-Master E3/L3 má bežnú hĺbku vzorky a väčšie medzery medzi blokmi dezénu než EM-Master E4/L4.
Výsledkom sú vynikajúce samočistiace vlastnosti, výborná trakcia a dobrá manévrovateľnosť, ktorá uľahčuje mobilitu v bahnistom teréne. Otvorená konštrukcia a normálna hĺbka dezénu (100%) prevedenia E3/L3 prináša lepšie chladenie a vytvára menej tepla, čím efektívne predlžuje servisné intervaly.
V porovnaní s Conti EM-Master E3/L3 má prevedenie E4/L4 väčšie bloky dezénu s menšími medzerami a väčšiu hĺbku vzorky. Tým, že nové pneumatiky ponúkajú lepšiu ochranu kostry plášťa a skvelú odolnosť proti jeho prerezaniu, minimalizujú riziko defektov a prestojov. Menšie rozostupy blokov dezénu prinášajú hladšiu jazdu aj po pevnom povrchu. Vďaka behúňu vysoko odolnému proti opotrebeniu zaisťuje EM-Master E4/L4 ešte dlhšie servisné intervaly ako E3/L3. Conti-Master E3/L3 aj E4/L4 budú k dispozícii v rozmeroch 23.5R25, 26.5R25 a 29.5R25; Conti EM-Master E3/L3 navyše v rozmere 20.5R25. Preto sú tieto pneumatiky použiteľné na kĺbové sklápače (ADTS), nakladače aj buldozéry.
Conti RDT-Master E4: maximálna trakcia aj pri plnom zaťažení
Pneumatika Conti RDT-Master E4 je navrhnutá na prepravu extrémne ťažkých nákladov. Špeciálna konštrukcia dezénu s hlbokými drážkami a širokým, rovným behúňom bez zaoblenia sprostredkuje možnosť veľkého zaťaženia a odolnosť proti prerezaniu. Skosené hrany a otvorená stavba ramien prinášajú vysokú stabilitu v pozdĺžnom smere, čo znamená lepšie správanie sa pri jazde a maximálnu trakciu aj na nerovnom teréne. Špeciálna konštrukcia dezénu navyše zaisťuje vynikajúce samočistiace vlastnosti na blatistom povrchu. RDT-Master E4 bude k dispozícii v rozmeroch 18.00R33, 21.00R33, 21.00R35 a 24.00R35. Je vhodná pre ťažké stavebné vozidlá, ako sú pevné dumpre.
ContiPressureCheck zvyšuje efektivitu flotily
Na pneumatiky Conti EM Master E3/L3 a E4/L4 i Conti RDT-Master je možné jednoducho namontovať snímač osvedčeného systému sledovania tlaku vzduchu v pneumatike ContiPressureCheck a zvýšiť tak bezpečnosť, rovnako ako efektivitu flotily prevádzkovanej v náročných podmienkach stavebníctva, baníctva alebo dolov. Vďaka samočinnej kontrole tlaku vzduchu v pneumatikách je obmedzené riziko havárií spôsobených defektom, čo prináša vyššiu bezpečnosť pre vodiča aj vozidlo. Správny tlak vzduchu v pneumatikách ďalej vedie k nižšej spotrebe energie a predĺženiu kilometrového priebehu. Prevádzkovatelia vozových parkov tak môžu s pomocou ContiPressureCheck výrazne znížiť náklady a zvýšiť efektivitu svojej flotily. Vplyvom predĺženej životnosti pneumatiky je v podobe nižších emisií CO2 eliminovaný vplyv na životné prostredie.