V priebehu roka 2013 sa spoločnosť FM Logistic spojila s niekoľkými partnermi, špičkami vo svojich oboroch, aby spoločne s nimi zaviedla používanie vodíkových palivových článkov v manipulačnej technike. Sú nimi Air Liquide – svetový líder v oblasti plynov, technológií a služieb pre priemysel a zdravotníctvo, HyPulsion – špecialista na vodíkové palivové články, výrobcovia manipulačnej techniky Toyota a Crown a konzultant pre oblasť riadenia dodávateľského reťazca, spoločnosť Diagma. Projekt podporuje a čiastočne financuje Európska únia.
Pobočka v Neuville-aux-Bois (85 000 m²), ktorá je stabilná vo svojich aktivitách a pravidelne operuje v trojzmennom prevádzke, bola vybraná ako pilotné centrum.
Zavedenie paletových vozíkov na vodíkový pohon je prínosom najmä z pohľadu produktivity. Okrem stáleho výkonu, sú tieto paletové vozíky jedinečné i v efektivite využitia: prevádzková doba sa blíži k 10 hodinám pri technike na vychystávanie, pri vysokozdvižných vozíkov približne 9 hodín. Doba nabíjania láme všetky rekordy, pretože vodíkovú nádrž je možné naplniť do 3 minút, v porovnaní s 10 až 15 minútami potrebnými na výmenu klasickej batérie.
Riešenie, ktoré rešpektuje životné prostredie
Vodíkové palivové články sú zelenou alternatívou konvenčných paletových vozíkov. Tento zdroj energie má dve hlavné výhody – nulové znečistenie: energie obsiahnutá v molekulách vodíka sa prevedie priamo na elektrickú energiu, bez emisií skleníkových plynov alebo prachových častíc. Výsledkom reakcie je len niekoľko kvapiek čistej vody; nízka hluková záťaž: presne ako u elektrického vozidla, paletový vozík na vodíkový pohon je takmer nehlučný.
Prechod FM Logistic na paletové vozíky s vodíkovými palivovými článkami by mal byť postupný, najskôr budú zavedené na nových platformách, s viac ako 50 kusmi manipulačnej techniky. Tento prístup je súčasťou korporátneho procesu pre riadenie ochrany životného prostredia.