V tejto súvislosti vyvinula medzinárodná logistická spoločnosť FM Logistic v spolupráci s talianskym dopravcom Mag.Di inovatívny koncept s názvom CITYLOGIN. Koncept je založený na umiestnení päťstometrového distribučného centra na predmestí Ríma a na hybridných a elektrických vozidlách, zavážajúcich odtiaľ do centra talianskeho hlavného mesta. CITYLOGIN, projekt mestskej logistiky, beží vďaka infraštruktúre FM Logistic a lokálnym skúsenostiam dopravcu Mag.Di v uliciach Ríma už niekoľko mesiacov v skúšobnom móde. Software, priamo určený prw tento projekt, riadi celý dodávateľský reťazec, od nakládky po optimalizáciu trás, a umožňuje sledovanie vozidiel v reálnom čase. Pre zaistenie optimálnej efektivity je systém napojený na mestské systémy, ktoré udeľujú povolenia pre vjazd do zóny s obmedzením.
Pre dodávky je používaná flotila piatich elektrických a hybridných dodávok, ktoré denne vykonajú pätnásť jázd. S maximálnou kapacitou 20 m3, tieto vozidlá pravidelne zavážajú 5000 predajných miest. Poskytujú úsporu približne 20% spotreby energie, a zároveň výrazne znižujú emisie CO2 a hlukovú záťaž.
Skúšobná fáza bude prebiehať v Ríme až do konca leta. Pokiaľ koncept preukáže presvedčivé výsledky, hlavne z technického a finančného hľadiska, môže byť aplikovaný i na ďalšie európske mestá. Napríklad i mestské úrady v Paríži uvažujú nad zavedením „zóny so zníženými emisiami“. To by znamenalo zákaz vjazdu pre nákladné vozidla s najväčším dopadom na životné prostredie*. Rozvoj podobných iniciatív v ďalších francúzskych mestách pravdepodobne povedie k implementácii francúzskej verzii talianskeho projektu už v strednodobom horizonte.