Nízke, malé, obratné, tiché, a pokiaľ možno, s nízkymi emisiami a úsporou paliva: to sú výzvy, ktoré sú v súčasnej dobe kladené na úžitkové vozidlá určené pre zásobovanie mestských centier. Preto sa DACHSER rozhodol otestovať rozvozové automobily na hybridný pohon hneď vo dvoch veľkých nemeckých mestách. Od júla minulého roka DACHSER zásobuje časti mníchovského centra veľmi úsporným a ekonomickým vozom FUSO Canter Eco Hybrid 7C15 a v októbri začal používať ďalší model tejto rady Mercedes Charter Way-Flotte triedy Euro 6 v Hamburgu.
„Pre použitie v centre mesta disponuje tento rozvozový automobil na hybridný pohon dostatočnou kapacitou batérie a zároveň aj maximálnou obratnosťou. Čo sa týka hospodárnosti prevádzky a potenciálu pre úsporu paliva, chceli by sme pri testovaní nazbierať skúsenosti a konkrétne dáta,“ hovorí Jens Müller, Head of Network Management Organization skupiny DACHSER.
Výrobca automobilov sľubuje, že výkonný hybridný pohon, ktorého elektromotor so spätným získavaním energie podporuje spaľovací motor, zníži spotrebu pohonných hmôt až o 23 percent a zároveň aj emisie CO2. Či takéto výsledky preukáže aj používanie v praxi, to sa uvidí. „Prvé hodnotenia ukazujú, že úspora energie bude v praxi o niečo nižšia,“ hovorí Jens Müller. Napriek tomu je tento pilotný projekt s ohľadom na distribúciu v centrách miest ako perspektívny segment logistiky veľmi zaujímavý. „Či sú hybridné rozvozové automobily budúcnosťou, to sa ešte len ukáže. Musia sa najprv ekonomicky a ekologicky skutočne osvedčiť,“ uzatvára Jens Müller.