Kampaň predstavuje TNT ako sieť tých správnych ľudí, ktorí pomáhajú zákazníkom v ich podnikateľskom raste. Nová identita značky bude slávnostne odhalená v reklamnej kampani naprieč ôsmimi európskymi krajinami. Propagácia je plánovaná v 26 krajinách a bude podporená priamym marketingom. Nová kampaň stavia TNT do pozície vyzývateľa na trhu malých a stredných podnikov (SMEs).
TNT vybudovala v posledných 70 rokoch najrozsiahlejšiu európsku cestnú a leteckú sieť pre zásielky a prepravu nákladov. „Máme jasnú stratégiu, a to sústrediť sa na naše silné stránky: našich zamestnancov, ich prístup k službám pre zákazníkov a na našu jedinečnú sieť. Zákazníci pre nás nie sú obyčajné čiarové kódy, rovnako ako my nie sme roboti. Všetci sa stotožňujeme s tým, čo je dôležité pre našich zákazníkov, a tým je obchodný rast. Osobný prístup a pochopenie toho, čo zákazníci naozaj chcú, a čím nás odlíši od ostatných,“ hovorí Tex Gunning, CEO spoločnosti TNT.
Sieť tých správnych ľudí
Realizácia kampane prebehne naprieč Európou a zahŕňa všetko, od televíznych reklám, rádio spotov, billboardov až po predajné a vernostné programy. Dokazuje, že TNT investuje do svojej silnej myšlienky osobného kontaktu so zákazníkom, ktorú prezentuje ako zásadný medzník v histórii modernej logistiky. Kampaň je podporená priamym marketingom (EDM) v 60 krajinách, za ktorým stojí holandská agentúra Etcetera.
Dick van der Lecq, Marketing Director spoločnosti Etcetera, hovorí: „Predtým si zákazníci kupovali produkty alebo značky. Teraz si klienti vedome kupujú spoločnosť. Jej DNA a osobnosti stojace za značkou. Z rozhovorov s desiatkami zamestnancov TNT jasne vyplynul ich postoj k zákazníkom. Dá sa vyjadriť jednou vetou – sme „ľudská“ spoločnosť. V televíznom spote je táto myšlienka na prvý pohľad stvárnená kamiónom, ktorý tvoria ľudia. Pohľad do zákulisia z natáčania, kde hlavnú úlohu hrajú zamestnanci, preto určite stojí za to.“
Nový dizajn
TNT sa pri príležitosti zmeny identity značky spojila s medzinárodnou agentúrou Design Bridge. Práve oni stoja za novým sloganom TNT „The People Network“ a navrhli nové, sviežejšie a sebavedomejšie logo v modernom kabáte. Piers Bebbington, Client Services Director v Design Bridge tvrdí: „Bola to fantastická výzva. Nešlo o to znova vymýšľať vymyslené, ale hlavne stotožniť sa s vyzývateľským pôvodom TNT, odhaliť určité skutočnosti a ich význam pre značku. A následne všetko previesť do reality, aby si TNT zákazníci mohli všetko prežiť na vlastnej koži.“
Nová korporátna identita a vyjadrenie značky budú postupne predstavené naprieč spoločnosťou TNT v najbližších 36 mesiacoch. Nový dizajn bude komunikovaný prostredníctvom série prvkov v celej sieti TNT. Zmeny sa týkajú napríklad nového dizajnu vozidiel, nadlinkovej komunikácie a zamestnaneckých uniforiem alebo aj nových obalov zásielok po celom svete. Počas najbližších desiatich týždňov potom budú mať zákazníci možnosť zadarmo otestovať „novú starostlivosť TNT“ medzinárodnou zásielkou po Európe do 100kg.