Výskum agentúry EU-OSHA na túto tému ukázal, že náklady na chorobu súvisiacu so stresom na pracovisku stojí európske podnikanie ročne 240 miliárd eur (odhad agentúry EU-OSHA). Kampaň má za cieľ zvýšiť povedomie o problematike, podporiť vyššie úrovne informovanosti a poskytnúť zamestnávateľom poradenstvo pri zisťovaní jej príznakov a pomôcť riešiť prípadný problém.
„Ako významný zamestnávateľ v Európe, sa zameriavame na význam pracovných miest bez zdravotných rizík a na dopady ktoré môžu mať na našich zamestnancov a naše podnikanie,“ vysvetľuje Peter Damberg, senior viceprezident spoločnosti Toyota Materil Handling Europe. „Podobná predchádzajúca iniciatíva v spolupráci s EU-OSHA sa ukázala veľmi prospešnou – naše skúsenosti môžeme rozšíriť a tiež sa o ne podeliť s našimi zákazníkmi.“
Toyota má v oblasti bezpečnosti pri práci výbornú reputáciu, preukázanú jej jednoznačným postavením v svetoznámom systéme Toyota Production System (TPS). Všetky výrobné miesta spoločnosti TMHE sú certifikované podľa OHSAS 18001 a disponujú špeciálnymi odbormi činnosti „Safety Dojo“. Tieto sa trvale zameriavajú na bezpečnostné otázky v prospech všetkých zamestnancov. Bezpečnosť pri práci je kľúčovou témou pri školeniach servisných technikov (Service Technician Education Program, STEP) rovnako ako aj pri školeniach vodičov vozíkov (Toyota Operator Training). Táto ostatná iniciatíva sa zameriava na problémy súvisiace so psychosociálnym stresom. Štúdie naznačujú, že 60% zo všetkých neodpracovaných pracovných dní možno pripísať na vrub pracovnému stresu a psychosociálnym rizikám. Je to druhý najčastejší pracovný zdravotný problém v Európe – hneď po ochoreniach pohybového aparátu (MSD).
Predpokladá sa, že úloha TMHE v programe bude zahŕňať organizovanie benchmarkingu v európskej centrále v Mjölby vo Švédsku, miestne bezpečnostné iniciatívy vo svojej európskej sieti, podobne ako v predchádzajúcich programoch s EU-OSHA. Tieto programy boli zamerané na bezpečnosť pri práci a predchádzanie rizík.