DHL ťaží zo spolupráce s globálnym výrobcom vozidiel Renault, ktorý prispeje svojim know-how v riadení vozového parku a elektrickými automobilmi na báze modelu Kangoo.
„Výzvu zabezpečiť trvalo udržateľnú mobilitu je potrebné riešiť pomocou globálnej siete spoľahlivých partnerov. Zintenzívnením nášho vzťahu so spoločnosťou DHL, sa snažíme spojiť naše know-how a inovačnú silu,“ povedal Uwe Hochgeschurtz, SVP, Renault Corporate Sales Division.
Na rozdiel od bežného spôsobu dodávania náhradných dielov do dielní a predajcom automobilov, založenom na predpokladaných potrebách, DHL poskytuje JIT dodávky, čo znižuje nutnosť držania zásob výrobcami a predajcami automobilov. Rovnako ako v modernom výrobnom závode, stačí materiál pre údržbu a opravu objednať, len keď je potrebný. Blízkosť logistických distribučných centier zaisťuje, že predajca automobilov dostane náhradné diely oveľa rýchlejšie, často nie viac ako 2,5 hodiny po zadaní objednávky. Toto riešenie je už k dispozícii v rôznych európskych mestách vo Veľkej Británii, Portugalsku, Španielsku, Švajčiarsku, Belgicku, Nemecku, Dánsku, Švédsku a Nórsku, rovnako ako aj v Číne, Los Angeles a Miami. Je založené na rozsiahlej distribučnej sieti DHL a vzájomnej spolupráci divízií spoločnosti: DHL Supply Chain poskytuje skladovanie, nakladanie s odpadmi a riadenie objednávok, zatiaľ čo DHL Express zabezpečuje dopravu.
„Potreby zákazníkov sú hlavnou prioritou pre výrobcov vozidiel a význam kvality a rýchlosti po predaji stále rastie. Toto má taktiež vplyv na logistiku. DHL našla trvalo udržateľné riešenie, ktoré znižuje náklady, emisie CO2 a zlepšuje kvalitu a rýchlosť dodávky. Takéto riešenie je prospešné pre všetky zúčastnené strany, od výrobcov automobilov cez predajcov, až k zákazníkom a prispieva k plneniu cieľov v oblasti ochrany životného prostredia spoločnosti DHL a jej zákazníkov,“ povedal Manoella Wilbaut, globálny obchodný riaditeľ pre vývoj automobilového priemyslu, DHL Customer Solutions & Innovation.