„Našou ambíciou je začať stavať ešte v tomto volebnom období 310 km diaľnic a rýchlostných ciest, pričom dokončíme 133 km,“ povedal minister Ján Počiatek na tlačovej konferencii v rámci kontrolného dňa predsedu vlády Slovenskej republiky Roberta Fica na rezorte dopravy. Na konci funkčného obdobia tejto vlády, v roku 2016, budú hotové, alebo minimálne v pokročilom štádiu výstavby všetky úseky diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami, ale aj iné prioritné úseky diaľničnej infraštruktúry. Projekty na ďalších približne 200 km chce ministerstvo pripraviť do takzvaného zásobníku projektov. Tieto úseky budú pripravené na výstavbu, no ich realizácia bude podmienená zabezpečením dodatočných finančných zdrojov. Rezort tiež plánuje rozostavať alebo opraviť ďalších 1040 km ciest I. triedy. Z nich má byť do konca volebného obdobia dokončených 834 km.Celkovo má na veľké infraštruktúrne projekty, vrátane železničných, smerovať 8 mld. eur. „Toto číslo môže byť ešte vyššie, ak sa nám podarí získať dodatočné zdroje financovania, pretože ich môžeme naliať práve do projektov zo zásobníka,“ vysvetlil Ján Počiatek. Predseda vlády na tlačovej konferencii avizoval, že pokiaľ rezort dopravy dostatočne pripraví projekty, bude podporovať presun zdrojov z iných rezortov do dopravy. Ako zdôraznil, práve infraštruktúra je totiž veľkým impulzom pre rozvoj slovenského hospodárstva.Program rozvoja dopravnej siete ministerstvo dopravy plnohodnotne rozpracuje aj na ďalšie obdobie. „Do konca roku 2015 chceme zazmluvniť všetky prostriedky až do konca programového obdobia 2014 – 2020. Výstavba tak bude môcť plynulo pokračovať aj po mojom odchode z funkcie, čo je podstatný rozdiel v porovnaní s mojím predchodcom,“ zdôraznil Ján Počiatek.
„Našou ambíciou je začať stavať ešte v tomto volebnom období 310 km diaľnic a rýchlostných ciest, pričom dokončíme 133 km,“ povedal minister Ján Počiatek na tlačovej konferencii v rámci kontrolného dňa predsedu vlády Slovenskej republiky Roberta Fica na rezorte dopravy. Na konci funkčného obdobia tejto vlády, v roku 2016, budú hotové, alebo minimálne v pokročilom štádiu výstavby všetky úseky diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami, ale aj iné prioritné úseky diaľničnej infraštruktúry. Projekty na ďalších približne 200 km chce ministerstvo pripraviť do takzvaného zásobníku projektov. Tieto úseky budú pripravené na výstavbu, no ich realizácia bude podmienená zabezpečením dodatočných finančných zdrojov. Rezort tiež plánuje rozostavať alebo opraviť ďalších 1040 km ciest I. triedy. Z nich má byť do konca volebného obdobia dokončených 834 km.
Celkovo má na veľké infraštruktúrne projekty, vrátane železničných, smerovať 8 mld. eur. „Toto číslo môže byť ešte vyššie, ak sa nám podarí získať dodatočné zdroje financovania, pretože ich môžeme naliať práve do projektov zo zásobníka,“ vysvetlil Ján Počiatek. Predseda vlády na tlačovej konferencii avizoval, že pokiaľ rezort dopravy dostatočne pripraví projekty, bude podporovať presun zdrojov z iných rezortov do dopravy. Ako zdôraznil, práve infraštruktúra je totiž veľkým impulzom pre rozvoj slovenského hospodárstva.
Program rozvoja dopravnej siete ministerstvo dopravy plnohodnotne rozpracuje aj na ďalšie obdobie. „Do konca roku 2015 chceme zazmluvniť všetky prostriedky až do konca programového obdobia 2014 – 2020. Výstavba tak bude môcť plynulo pokračovať aj po mojom odchode z funkcie, čo je podstatný rozdiel v porovnaní s mojím predchodcom,“ zdôraznil Ján Počiatek.