Ide o ďalší krok v avizovanom zámere koncernu PSA odpredať GEFCO s cieľom získať hotovosť a zmazať časť z gigantického dlhu okolo 2,5 mld. eur. Tento krok, kedy PSA ukončila príjem ponúk a k ďalšiemu rokovaniu si vybrala už len RŽD, je analytikmi považovaný za finálny krok k predaji. V tejto chvíli tak dochádza k dolaďovaniu podmienok a podoby zmluvy. PSA chce odpredať 75 % akcií firmy GEFCO a potvrdená je ponuka Ruských železníc v sume 800 mil. eur. Podľa dostupných informácií by GEFCO navyše pred predajom malo PSA vyplatiť špeciálnu dividendu vo výške 100 mil. eur.
Centrála GEFCO by mala zostať vo Francúzsku. Meniť by sa nemal ani najvyšší manažment vrátane Luca Nadala ako prezidenta firmy.
Aj keď zo strany PSA ide primárne o snahu získať hotovosť, fúzia prináša firme GEFCO možnosť posilniť svoje pozície v strednej a východnej Európe a ďalej na východ, najmä samozrejme v Rusku, ale i smerom k Číne.
GEFCO zamestnáva celosvetovo asi 9400 ľudí a vlani zaznamenalo predaje svojich služieb na úrovni 3,78 mld. eur. Hodnotu firmy ešte tento rok v lete zvýšilo uzatvorenie dohody s americkou automobilkou General Motors spočívajúce v tom, že GEFCO sa od budúceho roku stáva exkluzívnym logistickým partnerom GM v Európe a v Rusku. Tento kontrakt je na sedem let a zahŕňa vstupnú i výstupnú logistiku (okrem distribúcie náhradných dielov) pre značky Opel, Vauxhall a Chevrolet v Európe a v Rusku. GEFCO bude zásobovať výrobné závody v Poľsku, Španielsku, vo Veľkej Británii, v Nemecku i v Rusku, a to od európskych dodávateľov a zo svetových prístavov. Následne GEFCO zabezpečí logistiku vyrobených automobilov po celom svete. Globálne ide až o 1,2 mil. áut.