SETTO logistika patrí medzi popredných českých logistických operátorov v oblasti skladovania a distribúcie bielej techniky. Na trhu pôsobí od roku 1990 a medzi jej zákazníkov patria taktiež firmy ako Baumatic, Candy, Electrolux, Liebherr nebo Whirlpool.
„Náš pôvodný software, respektíve jeho modifikácia pre logistiku „bieleho tovaru“, bola vyvinutá podľa požiadaviek a potrieb iba jedného nášho významného klienta. Táto prílišná špecializácia sa ukázala limitom pre ďalší rozvoj spoločnosti a preto sme sa v roku 2009 rozhodli pre radikálnu zmenu“ hovorí Ing. Tomáš Hanzlík, konateľ spoločnosti. „ Pre plánovanú expanziu na trhu bolo potrebné vybrať systém, ktorý bude spoľahlivý a zároveň schopný flexibilne reagovať na rýchlo rastúce nároky klientov. Preto sme sa rozhodli pre implementáciu systému od renomovaného dodávateľa s odpovedajúcim zázemím. Po dôkladnej analýze trhu padla pred troma rokmi voľba na CID International, a.s. ktorej nová verzia WMS patrí medzi najkomplexnejšie na českom trhu “.
Celej implementácii predchádzala dôkladná analýza súčasného systému, aktuálna technológia práce a plánovaného rozvoja v rámci získavania nových zákazníkov. V rámci analýzy prebehlo niekoľko rokovaní dodávateľa ako aj s pracovníkmi prevádzky, tak aj s dodávateľom doterajšieho systému, ktorého ústretový prístup značne prispel k hladkému prechodu na nové riešenie.
Informačným systémom bolo potrebné pokryť celý proces od automatického avíza zákazníka, cez skladovanie a distribúciu tovaru až po záverečné vyúčtovanie s klientom aj s dopravcom. „Požiadavka objednávateľa znela zachovať overené funkcionality predchádzajúceho systému, ale pritom mať systém otvorený aj pre iných zákazníkov a celý logistický proces v informačnom systéme maximálne zautomatizovať. Aj keď je náš systém vysoko flexibilný, pripravený na prácu s mobilnými terminálmi a z rozhraním na systémy zákazníkov a aj keď si obvykle vystačíme iba s jeho nastavením, tentokrát sme museli riešiť aj rad zaujímavých úloh v spojení s hromadným vyskladňovaním, optimalizáciou distribučných trás, on-line informáciami o stave zásielky (track and tracing), automatickou tlačou alebo skenovacími linkami “ podotýka Ing. Jaroslav Plandor, vedúci realizačného tímu za CID International, a.s..
Napriek náročnosti a dielčím problémom sa celý projekt podarilo zrealizovať podľa pôvodného harmonogramu a v odpovedajúcej kvalite. Výsledkom je systém pracujúci s minimálnymi vstupmi obsluhy do procesu skladovania, distribúcie, s vysokým podielom automatických funkcií a vysokou mierou efektivity.