Úsek obchodu ZSSK CARGO sa na vstup na poľský železničný nákladný trh pripravoval niekoľko mesiacov. Okrem vypracovania jedinečného obchodného modelu spoločnosť nasadila na prepravy aj vlastný mobilný park – rušne a vozne. Tým znížila prepravné náklady a zvýšila konkurencieschopnosť prepravy. Keďže ani po niekoľkých rokoch administratívnych úkonov sa vďaka byrokracii a obštrukciám poľských úradov, ktoré si svoj trh železničných nákladných dopráv chránia, nepodarilo spoločnosti získať licenciu na trate PKP, rušne riadia poľskí rušňovodiči, ktorí boli vyškolení v ZSSK CARGO.
Logistika prepravného procesu kladie dôraz na elimináciu jázd s prázdnymi vozňami, a tak je súprava využitá v oboch smeroch. Po januárovej skúšobnej prevádzke ZSSK CARGO plynule nabehla na riadne prepravy, pričom v prvom kvartáli 2012 spoločnosť prepravila takmer dvestotisíc ton tovarov. Vďaka aktívnej a zodpovednej účasti zamestnancov jednotlivých úsekov, ako aj partnerov v Česku a Poľsku, ZSSK CARGO úspešne zvládla celý proces.