„Prezentácia tohto vozíka dopĺňa rad VFG 425s-435s Jungheinrich hydrostatických vozíkov úspešne uvedených na trh v roku 2008,“ vysvetľuje Marek Scheithauer, vedúci oddelenia produktového manažmentu pre vysokozdvižné vozíky poháňané spaľovacím motorom firmy Jungheinrich. Osvedčený koncept dizajnu, technológie pohonu ako aj ergonómie a bezpečnosti sa zdokonalil a preniesol aj na nový vozík.
„Hydrostatické vlastnosti pojazdu zabezpečujú jeho vysoký komfort a vysoký výkon prekládky, a to najmä pri intenzívnom nasadení,“ pokračuje Marek Scheithauer. Otáčky motora sa počas zdvihu automaticky zvyšujú. Vďaka hydrostatickej technológii sa procesy pojazdu a hydraulických funkcií vykonávajú priamo, presne a bez námahy. Vozík má 5 preddefinovaných operačných programov, vďaka ktorým si môže vodič stlačením tlačidla pružne upraviť pracovný režim podľa typu nasadenia – od energeticky úsporného režimu po maximálny výkon prekládky.
V porovnaní s vozíkmi s meničom krútiaceho momentu sa hydrostatická technológia pohonu vyznačuje menším počtom mechanických komponentov a je tak nenáročná na servis a vyžaduje si aj menej údržby. Použitím motorov Volkswagen sa mnohé výhody automobilového priemyslu preniesli aj do vozíkov Jungheinrich poháňaných spaľovacím motorom. Tieto motory sa vyznačujú nielen nízkou spotrebou ale aj nízkou hladinou hluku a nízkymi emisiami. Motor spolu so štandardným filtrom pevných častíc DPF spĺňa emisné štandardy stupňa III B, ktoré nadobudnú platnosť od roku 2013. „Jungheinrich momentálne ponúka najčistejšie dieslové vozíky vo svojej triede,“ vraví Marek Scheithauer a dodáva: „Testy ukázali, že hydrostatický pohon môže dosiahnuť úsporu až 2 l nafty alebo 2 kg LPG za hodinu. Uvedená skutočnosť šetrí náklady, znižuje emisie CO2 a zároveň chráni životné prostredie.“
Veľkoryso a ergonomicky navrhnuté miesto vodiča vozíka VFG 540s-550s zabezpečuje nielen vysoký komfort a uvoľnenú jazdu, ale aj vysoký výkon prekládky. „Skutočnosť, že sa vodič cíti v našom vozíku nielen bezpečne, ale aj príjemne, sa spätne odráža aj na efektivite využitia vozíka,“ vysvetľuje Marek Scheithauer. Zdvojené oddelenie hnacej jednotky a kabíny vodiča od šasi (floating cab) redukuje vibrácie prenášané na vodiča na minimum. „Dosahujeme tu ukazovatele, ktoré zodpovedajú najnižším hodnotám našich elektrických vozíkov,“ uvádza ďalej Marek Scheithauer.
Displej a obslužné prvky sú integrované v lakťovej opierke sedadla, ktorá sa dá nastaviť v dvoch smeroch. Vodič si môže tiež vybrať medzi pákami SOLO a MULTI PILOT – obe s integrovaným tlačidlom na zmenu smeru jazdy. Automatická parkovacia brzda a štíhly stĺpik riadenia s dvojitým nastavením spolu s funkciou pamäte zvačšujú priestor pre nohy a dokresľujú tak obraz nového vozíka VFG 540s-550s.
Vozík Jungheinrich VFG 540s-550s s hydrostatickým pohonom zabezpečuje vysoký stupeň bezpečnosti v každodennej prevádzke. Vozík má vynikajúcu stabilitu vďaka nízko položenému ťažisku. Zaslúžila sa o to špeciálna konštrukcia protizávažia a vysoko uložená riadená náprava. Vozík sa teda zaobíde bez dodatočného elektronického stabilizačného programu. Uvedený princíp sa používa v Jungheinrich vysokozdvižných vidlicových vozíkoch poháňaných spaľovacím motorom už od roku 2004.
Špeciálny dizajn ovládacieho panela umožňuje vodičovi dobrý výhľad dopredu na náklad a na konce vidlíc. Podstatne sa zlepšil aj výhľad dozadu, a to vďaka nízkej hornej hrane protizávažia. Okno bez priečok, ktoré sa nachádza v ochrannej strieške kabíny a ktoré je vyrobené z bezpečnostného skla, umožňuje obsluhe pri nakládke a vykládke paliet neobmedzený výhľad smerom nahor.
Okrem konštrukčne podmienenej bezpečnosti je „veľký“ hydrostatický vozík navyše vybavený rôznymi asistenčnými systémami. Napríklad Access Control je asistenčný system, ktorý aktivuje vozík až po prebehnutí určitej sekvencie bezpečnostných mechanizmov (zopnutý spínač sedadla, bezpečnostný pás). Systém Drive Control je založený na aktívnom bezpečnostnom systéme Curve Control, ktorý je už viac než 10 rokov úspešne integrovaný do elektrických vysokozdvižných vozíkov Jungheinrich. Paralelne so znižovaním rýchlosti v zákrutách sa obmedzuje rýchlosť v závislosti od definovanej výšky zdvihu. Pri bezpečnostnom balíčku Lift Control zameranom na bezpečnú prepravu bremena je navyše znížená rýchlosť naklápania v závislosti od definovanej výšky zdvihu a integrovaný bočný posuv je v prípade potreby presunutý do naprogramovanej strednej polohy a zobrazuje sa sklon stožiara.