Návesy s plachtou sa preto hodia na prevoz všetkého priemyselného tovaru, vrátane potravín, ktoré nie sú citlivé na zmeny teplotu, ani nevyžadujú bezprašné prostredie. Oproti izolovaným návesom im ale chýba ešte jedna dôležitá vlastnosť a tou je nižšia úroveň zabezpečenia tovaru proti krádeži, čo môže byť dôležité pri diaľkovej preprave. Napriek tomu sa využívajú aj na dopravu drahých elektrotechnických výrobkov.
U návesov s nezávisle sťahovateľnou plachtou je dôležitým kritériom vnútorná výška. Vozidlá s vnútornou nakladacou výškou od 2850 mm do 3300 mm predstavujú skupinu tzv. veľkoobjemových vozidiel (používa sa aj termín megatrailer). Ich dĺžka býva najčastejšie 13,6 m a vnútorná šírka od 2500 mm, čo zaručuje paletovú šírku 2480 mm aj medzi stĺpikmi. Užitočné zaťaženie sa pohybuje od 25 t a objem prepravovaného tovaru v ideálnom prípade môže dosiahnuť 100 m3, resp. 34 europaliet. Niektorí výrobcovia ponúkajú návesy so systémom dvojitej úrovne podlahovej roviny, čím sa zvýši ich kapacita až na 67 europaliet.
Základom návesu je samozrejme plachta. Na výrobu autoplachiet sa väčšinou používa lakovaná PVC plachtovina, pri ktorej výrobca zaručuje stabilné vlastnosti a kvalitu pri teplotách od -30°C do +70°C. Farebná stálosť, minimálna rozťažnosť, široká paleta farieb a UV filter sú dnes už samozrejmosťou. Kvalitné kovanie a spojovacie prvky sú ďalším doplnkom, ktorý sa stará o celkovú kvalitu a v neposlednom rade aj vzhľad autoplachiet.
Súčasťou plachiet sú spevňovacie výstuhy na všetkých miestach dotyku s konštrukciou a colné lanko. Strešnú časť niektorí dodávatelia ponúkajú z bielej plachtoviny pre lepšie presvetlenie ložného priestoru. Kvalitné výrobky sú spájané teplovzdušným zváraním. Nová technológia výroby autoplachiet odstraňuje nedostatky starších technológií a to najmä tým, že najcitlivejšie miesta autoplachty sú automaticky pri výrobe zdvojované dvojitou vrstvou PVC.
Jedným z najrozšírenejších typov návesov je plachtový náves pre výšku točne 1100 mm. Moderné systémy umožňujú v maximálnej miere využitie návesu pre všetky typy ťahačov s rôznou výškou točne pri minimálnych požiadavkách na obsluhu. Systém spočíva v nastavovaní vnútornej výšky, v prednej časti návesu v rozsahu 6×50 mm a v zadnej časti až 3×50 mm, ktorá sa mení pomocou nastavovacích čapov na stĺpikoch.
Predná časť návesu je tvorená pevnou hliníkovou stenou do výšky 750 mm vybavenou pozinkovaným plechom, zabezpečujúcim ochranu proti poškodeniu paletami. Zadná časť návesu je uzatvárateľná vysokými hliníkovými dverami pre maximálne využitie nakladacej výšky. Pre prípad nakladania z boku a využitie maximálnej vnútornej výšky je možné vybaviť náves hydraulicky ovládanou zdvíhacou strechou. U niektorých výrobcov je toto riešenie štandardom, strecha sa ovláda na zadnej časti návesu.
Nadstavba býva z utesnenej preglejkovej podlahy s hrúbkou 30 mm, pokrytej fenolovou živicou. Maximálne zaťaženie zodpovedá norme DIN 283, pre paletové vozíky s celkovou hmotnosťou do 7000 kg.
Väčšina návesov je vybavená zdvíhacou nápravou a flexibilným zabezpečením nákladu. Nový náves je možné vybaviť tiež paletovým košom, drevenými alebo hliníkovými bočnými doskami, schránkou na náradie, sudom na vodu a certifikátom zaistenia nákladu.
Ďalšie originálne riešenie spočíva v samotnom riešení podvozku, ktorý nie je zváraný, ale spájaný špeciálnou technológiou. Jednotlivé diely sú na základný nosný rám pripevňované špeciálnym skrutkovaním, čo po zhotovení celého podvozku znamená, že takto konštruovaný rám je robustný a veľmi pevný. Tým je zaručená celková vysoká pevnosť návesu. Takto zhotovený podvozok je navyše chránený proti vonkajším vplyvom korózie žiarovým zinkovaním. Teda ešte pred samotným spájaním jednotlivých dielov sú tieto diely najskôr žiarovým zinkovaním ochránené a až potom vkladané a spájané do základného rámu. Podvozok je vybavený tromi nápravami s kotúčovými brzdami.
V rámci podvozkovej časti požadujú niektorí dopravcovia zdvíhaciu nápravu. Dodávatelia ponúkajú aj natáčaciu nápravu pre zmenšenie polomeru otáčania pri manipulácii s návesom na menších plochách. V niektorých prípadoch môže byť užitočné vzduchové pérovanie s funkciou regulácie tlaku, vedúce k zmene výšky nakladacej úrovne voči rampe. Výnimočne sa používa systém pre sledovanie zaťaženia jednotlivých náprav. To pomáha rozložiť náklad tak, aby nedošlo k ich preťaženiu.
Pri požiadavke na prepravu špecifického druhu tovaru je v ponuke plachtový náves s bočnicami, náves na prepravu oceľových zvitkov, náves na prepravu papiera, náves na prepravu fliaš a odľahčený náves. Medzi špeciály patria okrem iného návesy v tzv. predlžovateľnom prevedení, ktoré je možné zo štandardného rozmeru obvyklého návesu vzájomným posunutím vnútorných častí rámu predĺžiť na celkovú dĺžku až 22,5 m. Také vozidlo potom ale musí byť vybavené samoriaditeľnými alebo hydraulicky riaditeľnými nápravami, aby bolo možné dosiahnuť dobrú manévrovateľnosť. Podobné návesy slúžia predovšetkým k preprave dlhých stavebných dielov a prefabrikátov, alebo častí oceľových konštrukcií.