Pri celkovej hmotnosti 3500 kg ponúkajú dodávky približne 1500 až 1700 kg užitočnej hmotnosti. V Slovenskej republike prevláda záujem o nižšiu hmotnostnú kategóriu dodávok 2500–3000 kg, ktoré poskytnú užitočnú hmotnosť 1000–1300 kg, postačujúcu pre množstvo aplikácií. V poslednej dobe sa ale objavuje záujem aj o dodávkové vozidlá s celkovou hmotnosťou okolo 4000 kg, ktoré odvezú až 2200 kg nákladu.
Výrobcovia dodávok ponúkajú širokú škálu nadstavieb. Ide predovšetkým o skrine s objemom od ôsmich až do 17 m3. Najväčší záujem registrujú predajcovia o menšiu kapacitu nákladového priestoru, rolu tu zohráva výhodnejšia cena vozidla. Výrazne sa ale v poslednej dobe začínajú presadzovať skrine s vnútorným objemom nad 14 m3. Pomerne bežnú prax predstavuje dodávka vozidla bez skrine, alebo v spolupráci predajcu vozidla s externým dodávateľom sa dá vyrobiť skriňa na mieru podľa konkrétnych požiadaviek zákazníka. Pristupuje sa k tomu väčšinou v prípade potreby izolovanej skrine alebo špeciálnej požiadavky na jej tvar. Je možné dodať rôzne dĺžky rámov, čomu zodpovedajú tiež rozdielne rázvory. Celková dĺžka dodávky so skriňou s objemom 17 m3 dosahuje približne 7,3 m. Vnútorná šírka skrine býva v rozmedzí 1,6 až 1,8 m, výška až 2,0 m.
Užitočnú hmotnosť do značnej miery ovplyvňuje voľba pohonnej jednotky. Je dôležité zvážiť predpokladaný spôsob prevádzky (mesto, diaľnice, kopcovitý terén atď.) a požadovanú nosnosť vozidla. Výkonnejší motor ponúka lepšiu jazdnú dynamiku, ale na druhej strane má vyššiu vlastnú hmotnosť, čo má negatívny dopad na užitočné zaťaženie vozidla. Po výkonnejšom motore by mal ale užívateľ siahnuť v prípade, že využíva elektricky poháňaný chladiaci agregát skrine.
V súčasnej dobe sa takpovediac výhradne využívajú atmosférické a preplňované vznetové motory s obsahom 2,2 až 3 litre a výkonom 65 až 120 kW. Ide hlavne o radové štvorvalce. Veľký pokrok výrobcovia motorov zaznamenali v posledných rokoch najmä pri zlepšovaní priebehu krivky točivého momentu, čo spolu s ďalšími krokmi viedlo nielen k zníženiu spotreby, ale aj k zvýšeniu životnosti motora a predĺženia servisných intervalov. Predpísaný servisný interval dosahuje pri moderných dodávkach za normálnych prevádzkových podmienok zvyčajne 40 000 km. Ale v prípade neštandardných podmienok (teplotné extrémy, dlhotrvajúce namáhanie a pod.) je vhodné absolvovať pravidelnú servisnú prehliadku častejšie.
Výkon menších motorov prevádza na kolesá päťstupňová prevodovka. Väčšie výkony transformuje zvyčajne šesťstupňová prevodová skriňa. V oboch prípadoch ide až na výnimky o manuálne prevodovky. O automatické verzie nie je na trhu takmer žiadny záujem.
Podľa skúseností dodávateľov dochádza v praxi k pomerne častému preťažovaniu dodávok. Z tohto dôvodu sú rám i podvozok konštruované na výrazne vyššiu nosnosť, než by zodpovedalo uvádzanej celkovej hmotnosti. Na prednej náprave sa rovnako ako pri osobných vozidlách často používa nezávislé zavesenie typu McPherson s odpružením vinutými pružinami, priečnym stabilizátorom a plynovými tlmičmi. Mechanickým odpružením listovými perami býva predná náprava osadená výnimočne, naopak, v prípade zadnej nápravy ide o štandardné riešenie. Niektorí výrobcovia ponúkajú vzduchové odpruženie, poskytujúce nielen vyšší komfort a lepšie jazdné vlastnosti, ale aj možnosť zmeny výšky hrany nákladového priestoru pre jednoduchšiu manipuláciu s nákladom. Za posledných niekoľko rokov došlo k výraznému posunu vo využívaní predného pohonu, ktorý dovoľuje znížiť výšku podlahy nákladového priestoru, poskytuje lepšie jazdné vlastnosti a nižšiu spotrebu paliva. Niektorí producenti však aj naďalej ponúkajú variant so zadnou poháňanou nápravou, ktorá je vhodnejšia pre vyššie nosnosti a pre ťahanie prívesu. V prípade dodávok s vyššou celkovou hmotnosťou môže byť zadná náprava osadená dvojmontážou.
Brzdovú sústavu štandardne tvoria kotúčové brzdy na všetkých kolesách. Vodičom pomáhajú systémy ABS a núdzového brzdenia, ktoré väčšina výrobcov už začlenila do základnej výbavy, dokúpiť sa dá systém jazdnej stability ESP. Za štandard v bezpečnostnej výbave sa považuje čelný airbag pre vodiča, v rámci príplatkovej výbavy ho je možné získať aj pre spolujazdca, k dispozícii sú tiež bočné airbagy. V núdzi vodič určite ocení systém pre automatické zastavenie prívodu paliva v prípade nehody.
V posledných rokoch si aj slovenské firmy začínajú uvedomovať, že miera komfortu pre vodiča významne ovplyvňuje jeho pracovný výkon, a predovšetkým jeho schopnosť koncentrácie na riadenie vozidla, teda bezpečnosť prevádzky. Samozrejmosťou sa tak už napríklad stali individuálne nastaviteľné pohodlné sedačky. Moderná kabína ponúka veľký počet rozličných schránok či držiakov na nápoje alebo dokumenty. Stále viac vozidiel býva dodaných s inštalovanou klimatizáciou. V rámci príplatkovej výbavy je možné vozidlo dodať aj s elektrickým ovládaním okien a zrkadiel, s centrálnym zamykaním či audiosystémom, navigáciou, bi-xenonovými svetlometmi, parkovacím asistentom, automatickými stieračmi a ďalšími prvkami, ktoré poznáme z osobných automobilov.